Tiden och meningen med livet.

Jag tycker inte om tiden.

Den går hela tiden, det går inte att pausa den. Min tid här på jorden är begränsad, så jag vill använda den väl. Men majoriteten av allt jag gör känns som slöseri med tid, och jag blir frustrerad. Jag borde utnyttja tiden bättre, mycket bättre. Jag borde plugga, jag borde städa, jag borde ta hand om mina djur, jag borde umgås mer med min familj och så vidare. Så mycket som jag borde göra, och ändå gör jag ingenting. Ser på tv, sover, äter, sitter vid datorn, har tråkigt.

Jag tänker alldeles för mycket. Så fort jag inte gör någonting av värde så tänker jag på att jag slösar bort tiden. Och så tänker jag på meningen med livet. Och jag finner ingen mening med det, för allt känns som onödigt utnyttjande av tid. Livet har en massa måsten, och vad är meningen med dem? Att överleva såklart. Och så småningom att föröka sig. Men till vilken nytta?

Jag tycker verkligen inte om tiden.

Kommentarer
Postat av: Tusen

Tid är nog dåligt som du säger. Jag har dock mer eller mindre gett upp hoppet på att utnyttja all tid till max. Det är ju inte så kreativt att ligga framför teven och kolla på top-model egentligen, det är ju inte ett sätt att förändra världen, ändå så tycker jag att det kan vara ett av de allra bästa sätten att fördriva tiden på.

2011-02-01 @ 19:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Bli ihågkommen

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0