Tankar om homosexualitet.

Det här med homosexualitet. Vem blir egentligen homosexuell?

Somliga påstår att alla föds som bisexuella, men att samhället formar dem till heterosexuella, eftersom det är normen. De som vågar stå på sig, som vågar gå mot strömmen, blir (eller kanske snarare är) homosexuella. En del hamnar mittemellan, de vågar inte fullt ut, så de blir bisexuella.

Jag tror inte alls på det. Fin tanke, kanske, men inget jag tror på i alla fall. Jag tror att vi föds som heterosexuella, vi gillar det motsatta könet, för det är bara med hjälp av det som vi kan föröka oss. Nuförtiden kan man ju få barn på konstgjord väg, men naturligt sett så behövs det en man och en kvinna. Vår instinkt är alltså att dras till det andra könet.

Sedan så finns det ju alltid undantag, och det är inte bara bland människorna som homosexualitet finns, det existerar även i djurriket. Dock är det inte alls lika utbrett där, eftersom det inte gynnar arten på något vis.

Men föds man som homosexuell? Det är inte helt fastställt. Jag tror dock inte det. Jag tror att miljön och uppväxten spelar stor roll. Det är bland annat därför som många som växer upp med homofober till föräldrar/förälder blir homosexuella, som en slags motreaktion. Jag tror inte heller att man väljer att bli homosexuell, utan det är helt enkelt något man är, något man känner inom sig. Men såklart, jag vet inte hur det är, eftersom jag själv dras till det motsatta könet.

Och jag tycker helt klart att det är lika "rätt" att vara homo- eller bisexuell som att vara hetero. Det är kärleken som är det viktiga, ens partners kön har ingen som helst betydelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Bli ihågkommen

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0